După ce am condus varianta diesel a noului Suzuki SX4 S-Cross, a venit vremea pentru un test cu versiunea pe benzină a noului crossover japonez. Detaliile, în rândurile ce urmează.

 

Arrow
Arrow
Slider

 

Am condus, pe drumurile din România, varianta pe benzină a noului crossover japonez Suzuki SX4 S-Cross, un concurent pe piaţa din ce în ce mai aglomerată a crossoverelor şi SUV-urilor compacte.

Printre competitorii noului SX4 S-Cross se numără Mitsubishi ASX, Peugeot 4008, Skoda Yeti, actualul Nissan Qashqai şi, de ce nu, chiar Dacia Duster – vechiul SX4 fiind, în trecut, o alternativă pentru cei cărora le displăcea Dusterul.

Interior

În cazul în care nu aţi citit testul cu varianta diesel a lui SX4 S-Cross, trebuie să spun că habitaclul modelului nipon este cât se poate de corect, cu materiale mai mult decât decente şi un design curat.

În faţă este loc suficient, iar în spate ar trebui să încapă fără probleme trei copii. Dacă trebuie să transporţi persoane mai înalte de 1,8 metri pe bancheta din spate, însă, s-ar putea să primeşti reclamaţii referitoare la lipsa de spaţiu pentru cap.

suzuki-eps-vector-logo-400x400Portbagajul oferă o capacitate de 430 de litri, indiferent de sistemul de tracţiune (pe faţă sau integrală), ceea ce poziţionează noul SX4 S-Cross pe unul dintre primele locuri în clasamentul celor mai mari portbagaje din segment. Duster facelift oferă (în varianta 4×4) 408 litri, Nissan Qashqai 410 litri, Peugeot 4008 vine cu 416 litri, iar Mitsubishi ASX pune pe masă 442 de litri. Însă, dacă nu vrei o maşină cu tracţiune integrală, atunci Duster câştigă competiţia portbagajelor, cu 475 de litri.

Totul e foarte uşor de folosit în SX4 S-Cross, fiindcă totul are un design familiar – de la comenzile pentru radio şi până la butoanele de pe volan. Altfel spus, te obişnuieşti repede cu tot ce te înconjoară.

n schimb, conectarea unui smartphone la sistemul audio prin Bluetooth se dovedeşte destul de anevoioasă dacă faci pentru prima dată asta sau dacă nu obişnuieşti să citeşti manualul. Trebuie să foloseşti atât butoanele de pe consola centrală, cât şi butoanele de pe volan ca să îţi asociezi telefonul cu sistemul multimedia, dar în cele din urmă totul se termină cu bine. După ce te conectezi, poţi să asculţi muzică de pe telefon prin sistemul audio al maşinii şi, bineînţeles, poţi să te foloseşti de sistemul handsfree al maşinii pentru a vorbi la telefon.

Dinamică

Maşina pe care am condus-o pentru acest test era echipată cu un motor pe benzină de 1,6 litri ce produce 120 CP, cuplat la o cutie de viteze automată CVT. Iar acum ar trebui să vină momentul în care eu îţi povestesc despre cum se comportă motorul, doar că – din cauza cutiei cu variaţie continuă – nu prea pot să fac asta.

Sigur, maşina se mişcă şi motorul face zgomot, însă nu există senzaţia de viteză de care ai parte la maşinile cu cutii manuale sau cutii automate convenţionale. Atunci când accelerezi cu pedala la podea, acul turometrului înţepeneşte undeva la 5.000 rpm, iar viteza creşte constant. Zgomotul devine enervant, iar tu nu poţi să faci nimic, decât să iei piciorul de pe pedala de acceleraţie.

În oraş, CVT-ul creşte nivelul de confort – în comparaţie cu un model cu cutie manuală – însă pe drumuri extraurbane, unde trebuie să depăşeşti foarte multe maşini, nu te ajută foarte mult. În plus, la viteze de autostradă, s-ar putea să fii deranjat şi de zgomotul aerului care trece peste maşină, insonorizarea fiind perfectibilă în această privinţă.

 

>> De aici poti achizitiona acest model <<